مقاله Met4ITIL: مدیریت فرایند و روشی مبتنی بر شبیه‌سازی برای اجرای ITILMet4ITIL: A Process Management and Simulation-based Method for Implementing ITIL

در انبار موجود نمی باشد

مقاله Met4ITIL: مدیریت فرایند و روشی مبتنی بر شبیه‌سازی برای اجرای ITILMet4ITIL: A Process Management and Simulation-based Method for Implementing ITIL

30,000 تومان

ژورنال

Computer And Standards Interfaces

سال انتشار

2018

صفحات انگلیسی

40 تا 50

صفحات فارسی

40 تا 50

نقد و بررسی

مقاله Met4ITIL: مدیریت فرایند و روشی مبتنی بر شبیه‌سازی برای اجرای ITIL

چکیده فارسی:

 یکی از نیازمندی‌های اصلی ارائه دهندگان خدمت، تعریف، مدیریت و ارائه خدمات فناوری اطلاعات(IT) برای پشتیبانی موثر از اهداف کسب و کار و نیازهای مشتری است. چند مدل مرجع فرایندی برای مدیریت خدمت (IT (ITSM ایجاد شده‌اند که کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL) و مدل مرجع پذیرفته شده به عنوان استاندارد واقعی برای ITSM از جمله آن‌ها هستند. این مقاله، روش جدیدی را برای پیاده‌سازی ITIL معرفی می‌کند که بر اساس چرخه عمر مدیریت فرایند کسب و کار و مدلبندی شبیه‌سازی است. همچنین یکی از کاربردهای این روش برای اجرای فرایند مدیریت حادثه در شرکتی اسپانیایی، ارائه می‌شود. این روش توسط کارشناسان ITIL بازبینی شده و از چشم‌انداز ذینفعان فرایند با استفاده از پرسشنامه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. پاسخ‌های ارائه شده به پرسشنامه‌ها کارایی این روش در پردازش عوامل مهم موفقیت و پشتیبانی از کاربرد روندهای مناسب مدیریت فرایند را نشان می‌دهند.

کلمات کلیدی: ITSM، مدیریت حوادث خدمات IT، پیاده‌سازی ITIL، مدلبندی شبیه‌سازی.

 

چکیده انگلیسی:

A key requirement for service providers is to define, manage and deliver Information Technology (IT) services to effectively support business goals and customer needs. Several process reference models for the IT service management (ITSM) have emerged, being Information Technology Infrastructure Library (ITIL) the reference model accepted as de facto standard for ITSM. This paper introduces a novel method for implementing ITIL which is based on business process management lifecycle and simulation modeling. An application of the method to implement the incident management process in a Spanish company is also presented. The method has been reviewed by ITIL experts and evaluated from the process stakeholders’ perspective using a questionnaire. The answers provided to the questionnaire show the usefulness of the method to address the critical success factors and to support the application of adequate process management practices.
Keywords: ITSM, ITIL, IT service incident management, ITIL implementation, simulation modeling.

ژورنال

Computer And Standards Interfaces

سال انتشار

2018

صفحات انگلیسی

40 تا 50

صفحات فارسی

40 تا 50

دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید افزودن دیدگاه

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش
انصراف ثبت پرسش

محصولات مرتبط