نقد و بررسی
مقاله Met4ITIL: مدیریت فرایند و روشی مبتنی بر شبیهسازی برای اجرای ITIL
چکیده فارسی:
یکی از نیازمندیهای اصلی ارائه دهندگان خدمت، تعریف، مدیریت و ارائه خدمات فناوری اطلاعات(IT) برای پشتیبانی موثر از اهداف کسب و کار و نیازهای مشتری است. چند مدل مرجع فرایندی برای مدیریت خدمت (IT (ITSM ایجاد شدهاند که کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL) و مدل مرجع پذیرفته شده به عنوان استاندارد واقعی برای ITSM از جمله آنها هستند. این مقاله، روش جدیدی را برای پیادهسازی ITIL معرفی میکند که بر اساس چرخه عمر مدیریت فرایند کسب و کار و مدلبندی شبیهسازی است. همچنین یکی از کاربردهای این روش برای اجرای فرایند مدیریت حادثه در شرکتی اسپانیایی، ارائه میشود. این روش توسط کارشناسان ITIL بازبینی شده و از چشمانداز ذینفعان فرایند با استفاده از پرسشنامه مورد ارزیابی قرار میگیرد. پاسخهای ارائه شده به پرسشنامهها کارایی این روش در پردازش عوامل مهم موفقیت و پشتیبانی از کاربرد روندهای مناسب مدیریت فرایند را نشان میدهند.
کلمات کلیدی: ITSM، مدیریت حوادث خدمات IT، پیادهسازی ITIL، مدلبندی شبیهسازی.
0دیدگاه کاربران